غذاهایی که به افزایش تمرکز شما کمک می‌کنند

شاید چیزهای زیادی درباره اثرات مواد غذایی بر تمرکز و حدت ذهنی، تقویت حافظه، طول توجه، و کارکرد مغز شنیده باشید.
اما آیا واقعا مواد غذایی می‌تواند بر مغز موثر باشند؟

می‌توان انکار کرد که با افزایش سن تقویمی ما بدن ما نیز پیر می‌شود. خبر خوب این است که می‌توانید با افزودن غذاها و نوشیدنی‌های هوشمندکننده (smart foods) با افزایش سن‌تان سلامت‌ مغزتان را حفظ کنید.

تلفیق روان شناسی با طب سنتی اسلامی

1- کافئین می‌تواند شما را هشیار کند

ماده معجزه‌آسایی برای افزایش دادن بهره هوشی یا هوشمندتر کردن شما وجود ندارد- اما برخی از مواد مانند کافئین می‌تواند انرژی شما را بالا ببرند و به شما کمک کنند تمرکز ذهنی بیشتری پیدا کنید. کافئین که در قهوه، شکلات، نوشابه‌های انرژی‌زا و برخی از داروها وجود دارد، باعث هشیارتر شدن شما می‌شود- گرچه ممکن است این اثرات کوتاه مدت باشد. و افراط در مصرف کافئین این اثرات مفید را خنثی می‌ کند و باعث عصبی‌ و تحریک‌پذیر شدن شما می‌شود.

دکتر شهریار فتحی

2- قند هشیاری شما را تقویت می‌کند

قند منبع انرژی است که مغز ترجیح می‌دهد از آن استفاده کند- البته نه شکر معمولی بلکه "گلوکز" که قند ساده‌ای که از تجزیه قندهای مرکب و کربوهیدرات‌ها به دست می‌آید. برای همین است که یک لیوان نوشیدنی شیرین باعث تقویت کوتاه‌مدت حافظه، فرآیند فکر کردن و توانایی ذهنی می‌‌شود. اما مصرف بیش از حد قند تنه تنها حافظه بلکه همه بدن شما را دچار اشکال می‌کند. بنابراین مصرف متعادل قند ، به شرطی که باعث چاقی شما نشود، ‌می‌تواند به بهبود حافظه شما کمک کند.

ادامه مطلب در سایت سلامت روح و جسم

/ 0 نظر / 5 بازدید